شیر سماوری (Plug valve)

شیر سماوری یک شیر دستی با حرکت چرخشی است. از یک پلاگین استوانه ای یا مخروطی (دیسک پلاگ شکل) برای اجازه یا جلوگیری از جریان مستقیم در بدنه استفاده می کند.PLUG VALVES ها یک عبور مستقیم از درگاه‌ها را ارائه می‌دهند تا سیال بتواند با حداقل تلاطم از طریق دوشاخه باز شود. جریان می تواند در هر جهت با باز یا کاملا بسته باشد.

در جایی که نیاز به عملکرد سریع است، به جای شیر دروازه ای استفاده می شود می توان از آن در خدمات دمای فشار بالا استفاده کرد

 

انواع Plug Valve

plug valve روغنی

plug valve روان کاری نشده

چه زمانی از Plug Valve استفاده میکنیم؟

این شیرها نوعی شیر کنترل جریان هستند که به کاربر این امکان را می دهد که با چرخاندن دسته یا سایر عملیات مشابه، جریان را کم یا زیاد کند. ممکن است کاربر مجبور باشد شیر را به میزان جریان مورد نظر تنظیم کند، با این که شیر بتواند نرخ جریان را به طور مداوم و قابل اطمینان نگه دارد.

قیمت آنها مقرون به صرفه است و معمولاً برای کاربردهایی که دریچه گاز فشار کم دارند استفاده می شوند

یک شیر پلاگین در یک چرخش 90 درجه می چرخد ​​و با استفاده از یک دریچه مخروطی یا استوانه ای جریان را تنظیم می کند

.برای استفاده با مواد شیمیایی خورنده، می توان از شیرهای پلاگینی که دارای پوشش بدنه از پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) هستند استفاده کرد

دلیل نام گذاری

شیر پلاگین نام خود را از دیسک مخروطی یا استوانه ای شکل گرفته است که شبیه یک دوشاخه است. پلاگین دارای یک یا چند دهانه جانبی است که به مایع اجازه عبور می دهد.

تفاوت با شیر توپی (Ball Valve)

یک شیر توپی دارای یک دیسک کروی با مرکز توخالی است. یک شیر پلاگین از یک دیسک مخروطی یا استوانه ای با روزنه های سوراخ شده تشکیل شده است. دیسک یا توپ در یک شیر پلاگین بزرگتر از دیسک یا توپ در یک شیر توپی است و یک شیر پلاگین را قادر می‌سازد تا بسته‌ای محکم‌تر از شیر توپی ایجاد کند.

 

شیر سماوریشیر سماوریLubricated Plug Valves

 

شیر سماوریشیر سماوریNon-lubricated Plug Valves

 

شیر سماوریشیر سماوریEccentric Plug Valve

 

 

شیر سماوریشیر سماوریExpanding Plug Valve

برای اطلاع از قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید ، درخواست خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید.کارشناسان ما در اولین فرصت باشما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست قیمت