شیر پینچ (PINCH VALVE)

شیر پینچ

 

شیر پینچ دارای حرکت خطی ساده و یک تیوپ انعطاف پذیر می باشد در این شیرها چون عملگر آن به طور کامل از سیال جدا می شود برای مواردی که خوردگی فلزی میتواند مشکل ساز شود ، مورد استفاده قرار می گیرند آستین لاستیکی داخلی انعطاف پذیر در شیر، محیط را از بقیه شیر جدا نگه می دارد و از آلودگی یا آسیب به سایر اجزای شیر جلوگیری می کند.

پینچ ولو ها در حالت باز، هیچ محدودیتی ندارند و اجازه می دهند طیف وسیعی از سوراخ عبور کنند.

PINCH VALVE  برای استفاده با دوغاب ها و محصولات دانه ای مانند ماسه، سیمان، شن، الیاف نساجی، کربن، پودر، براده ها و قطعات شیشه مناسب هستند. این شیرها به دلیل مقرون به صرفه بودن در انواع فعالیت های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

چگونگی کار PINCH VALVE

اجزای مهم  سه جزء اصلی عبارتند از محفظه ، آستین و اتصالات انتهایی . آستین لاستیکی از ورودی تا خروجی در محفظه نصب می شود و تنها جزء است که با رسانه تماس می گیرد. اتصالات انتهایی در هر انتها پیچ، پیچ یا رزوه می شوند تا پشتیبانی و اتصال به شیر را فراهم کنند.

عملکرد PINCH VALVE می تواند مکانیکی یا اتوماتیک باشد. شیر پینچ مکانیکی یک شیر چند چرخشی است، به این معنی که چرخ دستی در طول باز و بسته شدن شیر بیش از 360 درجه می چرخد. موقعیت طبیعی شیر باز است . در حالی که چرخ دستی می چرخد، میل سوپاپ  پایین می آید.

یک میله پینچ به بخش وسط آستین شیر پینچ فشار می دهد تا زمانی که آستین محکم فشرده شود و جریان متوقف می شود.

یکی دیگر از طرح های شیر پینچ مکانیکی دارای یک میله پینچ پایین تر و یک میله پینچ بالارونده از پایین است

 

Open pinch valves

 

شیر پینچEnclosed pinch valves

 

شیر پینچ

Manual Pinch Valve

شیر پینچ

 

Air-Operated Pinch Valve

شیر پینچHydraulic pressure-operated pinch valve

 

برای اطلاع از قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید ، درخواست خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید.کارشناسان ما در اولین فرصت باشما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست قیمت