شیرهای دیافراگمی

شیرهای دیافراگمی برای کنترل جریان سیالات حاوی جامدات معلق عالی هستند و انعطاف پذیری نصب در هر موقعیتی را ارائه می دهند.برای شروع یا افزایش جریان، کمپرسور توسط میل سوپاپ به سمت بالا حرکت می کند. برای متوقف کردن یا کند کردن جریان، کمپرسور پایین می آید و دیافراگم به پایین شیر فشار داده می شود

دیافراگم به عنوان واشر دریچه عمل می کند تا در برابر نشتی بین بدنه و درپوش کلاهک را ببندد

انواع Diaphragm valve

به دو شکل اصلی موجود هستند: نوع سرریز و انواع مستقیم. ساختار اصلی هر دو دریچه به جز بدنه و دیافراگم مشابه است

Weir type

شیر دیافراگمی

این مدل محبوب ترین نوع شیر دیافراگمی است و برای کاربردهای عمومی  بهترین است. بهتر است از آنها برای کنترل جریان های کوچک استفاده شود. بدنه انها دارای لبه ای برآمده است که دیافراگم با آن تماس پیدا می کند.

دریچه‌های نوع سرریز از دیافراگم کوچک‌تری استفاده می‌کنند.

این ماده می تواند سنگین تر باشد بنابراین می توان از شیر برای خدمات فشار بالا و خلاء استفاده کرد. طراحی آن از یک جزء کمپرسور دو تکه تشکیل شده است. برای ایجاد یک دهانه نسبتاً کوچک از طریق مرکز شیر، اولین افزایش حرکت ساقه یک جزء کمپرسور داخلی را بالا می برد که باعث می شود به جای اینکه کل دیافراگم هنگام باز شدن شیر از روی سرریز بلند شود، فقط قسمت مرکزی دیافراگم بلند شود.

هنگامی که کمپرسور داخلی باز می شود، قطعه کمپرسور بیرونی همراه با کمپرسور داخلی بلند می شود و دریچه گاز اضافی مشابه عملکرد دریچه گاز در سایر شیرها است.

همچنین برای کاربردهای فرآوری مواد غذایی توصیه می شوند

Straight-Through type

نوع مستقیم را می توان در شرایطی استفاده کرد که جهت جریان در داخل سیستم تغییر می کند. یک ماده انعطاف پذیر برای دیافراگم مورد نیاز است تا مکانیزم بتواند به پایین بدنه شیر برسد. این می تواند طول عمر دیافراگم را کوتاه کند. آنها برای استفاده با لجن، دوغاب و سایر مایعات چسبناک عالی هستند اما برای سیالات با دمای بالا مناسب نیستند.

برای اطلاع از قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید ، درخواست خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید.کارشناسان ما در اولین فرصت باشما تماس خواهند گرفت.

فرم درخواست قیمت